Blok 2.3 was het eerste blok van twee delen, deze twee blokken zijn meer gericht op het management gedeelte van de opleiding. Als leermomenten voor mezelf had ik het plannen en actieve participatie voor mezelf uitgezocht.
Ik wou deze twee leerdoelen bewerkstelligen door tijdig bezig te gaan met opdrachten en vanaf het eerste moment alles bij te houden. Om alles overzichtelijk te houden had ik verschillende tabbladen aangemaakt op mijn laptop met daarin alle opdrachten. Hierdoor kreeg ik een beter overzicht van wat er van me verwacht werd dit blok. Dit werkte zeer goed en scheelde op het eind van het blok veel werk en stress.
Voor het leerdoel actieve participatie had ik mezelf voorgenomen om voor alle vakken een bepaald raakvlak te vinden, zodat het voor mij persoonlijk intressanter werd om op te letten. Aangezien ik een zeer lage spanningsboog heb was dit voor mij zeer lastig. Dit is redelijk gelukt door vooraan de klas te gaan zitten en aandachtig te luisteren naar meningen van anderen en het proberen te vertalen naar mijn eigen intresses om zo meer raakvlak te creeeren.